07138220956 - 021382209563
حـتــی ایام تعطیل - 8 صبح الی 20
یون تراپی پا چیست؟-لیمونا

آیا می دانید یون تراپی پا چیست؟ آیا می‌دانید یون تراپی پا چگونه انجام می شود؟ اگر جزو کسانی هستید که می خواهید در رابطه با یون تراپی پا و چگونگی انجام آن اطلاعات خود را افزایش دهید پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید. یون تراپی پا یک روش بسیار عالی و موثر جهت سم زدایی است. در این روش با استفاده از تکنیک خاصی همه سموم موجود در بدن و همچنین پاها دفع می شود.‌

 

یون درمانی یا یون تراپی چیست؟

یون درمانی یا درمان با یون‌ها یک روش درمانی است که بر اساس استفاده از اثرات بیولوژیکی و فیزیکی یون‌ها بر روند درمانی بدن انسان است. یون درمانی نوعی تکنولوژی پزشکی است که از سده‌ها قبل در شکل معدنی‌ها به کار گرفته می‌شده است. در حال حاضر، یون درمانی به شکلی پیشرفته‌تر و موثرتر در بسیاری از مراکز درمانی در سراسر جهان استفاده می‌شود. روش کار یون درمانی بر اساس اصول الکتروشیمیایی است. در این روش، یون‌های معدنی مانند یون‌های منگنز، کلسیم، پتاسیم و آهن به عنوان ماده معالجه‌کننده استفاده می‌شوند. این یون‌ها بر روی پوست انسان اعمال شده و از طریق آب، پوست و بافت‌ها وارد بدن می‌شوند. یون درمانی تأثیرات متعددی بر روی سیستم بدن دارد. یکی از اصلی‌ترین اثرات آن، بهبود عملکرد سیستم عصبی ودستگاه خون است. همچنین، یون درمانی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود و در مقابل برخی بیماری‌ها و التهاب‌ها موثر است. این روش همچنین در بهبود استقامت و عملکرد عضلات و استخوان‌ها نیز موثر است. یون درمانی در درمان برخی بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی نیز مفید است. برخی از این بیماری‌ها شامل درد مفاصل، آرتروز، رماتیسم، پوکی استخوان، بیماری‌های پوستی و مشکلات گوارشی می‌شوند. همچنین، یون درمانی می‌تواند به بهبود تابع جنسی و درمان برخی عفونت‌های قارچی و باکتریایی نیز کمک کند. استفاده از یون درمانی بسیار امن است و عوارض جانبی نادری دارد. با این حال، بهتر است قبل از شروع این نوع درمان با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، اگر شرایط خاصی مانند بارداری یا تشدید مشکلات پوستی دارید، بهتر است این روش را اجرا نکنید. در نتیجه، یون درمانی یک روش درمانی که براساس تأثیرات بیولوژیکی و فیزیکی یون‌ها استوار است. این روش می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم‌های بدن، درمان برخی بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی کمک کند و بدون عوارض جانبی آمن است. با این حال، همچنان نیاز به مطالعات بیشتر برای ثابت کردن اثرات و کاربردهای دقیق این روش درمانی وجود دارد.

 

یون تراپی به زبان ساده

شیوه ای است که با جریان الکتروشیمیایی (الکتریکی خفیف و پایین) برای انتقال مواد از طریق پوست و سایر سطوح بدن استفاده میشود

منظور از یون تراپی پا چیست؟

یون تراپی یک روش بسیار ایده آل و در عین حال ساده برای سم زدایی بدن و پاها است. شاید شما نیز جزو افرادی باشید که در رابطه با یون تراپی یکسری اطلاعاتی را در آگهی‌های تبلیغاتی به دست آورده باشید و اکنون در پی آن هستید که ببینید آگهی های تبلیغاتی موجود در این زمینه تا چه میزان صحت دارند و یون تراپی پا تا چه میزان می‌تواند سموم موجود در بدن را دفع کند.

منظور از یون تراپی پا چیست؟-لیمونا

تحقیقات گسترده ای در رابطه با مزیت و خاص یون تراپی پا صورت گرفته است. نتایج تحقیقات نشان می دهد، کسانی که این کار را انجام می‌دهند حداقل تا سه روز پس از اقدام فوق به همراه مدفوع و ادرار خود نسبت به دیگر روزها سموم بیشتری دفع می کنند.

همچنین شواهد دیگری نیز وجود دارد که حاکی از موثر بودن یون تراپی در سم زدایی بدن هستند. آرسنیک و آلومینیوم از جمله سمومی هستند که معمولاً در بدن همه ما وجود دارند. طبق آزمایشات به عمل آمده ثابت شده است کسانی که اقدام به یون تراپی می‌ کنند، سطح آرسنیک و آلومینیوم موجود در خون آنها تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند

همچنین کسانی که مبتلا به دیابت و چربی خون هستند نیز می توانند با کمک گرفتن از این شیوه سم زدایی بدن، سطح قند و چربی خون خود را تا حد قابل قبولی پایین بیاورند.

یون تراپی پا چگونه انجام می شود؟-لیمونا

یون تراپی پا چگونه انجام می شود؟

در مبحث قبلی توضیح دادیم که یون تراپی چیست؟ همچنین به این نکته نیز اشاره کردیم که یافته‌های علمی نیز دفع سموم از طریق یون تراپی پا را تایید می کنند. حال در ادامه مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که یون تراپی پا به چه صورت عمل می کند؟

برای یون تراپی پا نیاز به دستگاه مخصوصی به نام دستگاه یونیزه کننده و یک ظرف آب است. دستگاه یونیزه در حین شستشوی پاها با استفاده از یک روش ایمن و آرامبخش در کنار پاکیزگی پاها سموم بدن را نیز جذب می کند.

نحوه ساز و کار دستگاه یونیزه به نحوی است که می تواند به هیدروژن موجود در آب بار مثبت بدهد. به این ترتیب زمانی که پاها درون آب یونیزه قرار دارند بار مثبت هیدروژن سمومی را که دارای بار منفی هستند از بدن جذب می کند. به عبارت دیگر یون های هیدروژن دارای باری هستند که می‌توانند به سموم و فلزات سنگین بدن متصل شوند و به این ترتیب آنها را از بدن دفع کنند.

در واقع هیدروژن همانند یک آهنربا عمل می کند و از طریق چسبیدن به سموم آنها را از بدن بیرون می کشد. به این ترتیب زمانی که شما از دستگاه یون تراپی برای دفع سموم بدن تان استفاده می کنید، مقدار زیادی از سموم و فلزات سمی سنگین موجود در خون خود را دفع می سازید.

فواید و مزیت های یون تراپی

همانطور که در مباحث قبلی به این نکته اشاره کردیم یون تراپی یکی از روش‌های رایج و همچنین پرطرفدار برای دفع سموم انباشته شده در بدن به شمار می رود. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که یکی از بهترین و بارزترین مزیت های استفاده از یون تراپی پا برای شما این است که توانایی سم زدایی طبیعی بدن تان را افزایش می دهید.

زیرا یون تراپی به شما کمک می‌کند همه عناصر سمی و همچنین فلزات سنگین مضر در خون خود  را دفع کنید. دفع فلزات سنگین و سمی به خودی خود یک سری مزیت های مهمی را برای شما در پی دارد. برخی از مزیت‌های مهم ناشی از دفع سموم و فلزات سنگین شامل موارد زیر هستند.

  • از بین رفتن برخی از بیماری‌های مزمن
  • سلامت قلب و عروق و
  • بهبود گردش خون در بدن
  • ایجاد خلق و خوی خوب و احساس آرامش کلی
  • کاهش تورم در مچ پا و همچنین پاها
  • جذب مواد مغذی و همچنین بهبود هضم.

تاثیر یون درمانی بر پوست

  • شادابی پوست با توجه به بار الکتریکی ایجاد شده در هنگام یون درمانی پوست شما میتواند در هنگام جذب مواد مغذی عملکرد بهتری داشته باشد که همین امر باعث شادابی و درخشش پوست شما می شود.
  • درمان زخم آکنه و جوش با یون درمانی رطوب و مواد مغذی راحت تر به پوست تزریق می شوند و همین امر باعث بهبود آکنه و جوش فعال خواهد بود 

 عوارض جانبی یون تراپی

یکی دیگر از سوالات پرتکرار ای که در رابطه با یون تراپی برای افراد ایجاد می‌شود این است که آیا یون تراپی پا ضرر دارد؟ اگر شما نیز جزو کسانی هستید که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با عوارض جانبی یون تراپی دارید بهتر است بدانید که این شیوه سم زدایی بدن با کمترین عوارض جانبی به همراه است، به طور کلی به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی شناخته می شود و همین واژه غیر تهاجمی نشان دهنده این میباشد که کمترین عوارض را در بر دارد.

عوارضی نظیر خشک شدن پوست ، پوسته پوسته شدن، التهاب و قرمزی پوست ، تاول زدن پا می توان نام برد.

عوارض جانبی یون تراپی -لیمونا

به عبارت دیگر یون تراپی عوارض جانبی بسیار کمی دارد و تقریباً همه کسانی که دارای بدن سالمی هستند و از بیماری‌های زمینه‌ای مختلف رنج نمی ‌برند بدون دغدغه می توانند از این روش برای سم زدایی بدن بهره بگیرند.

یکی از عوارض جانبی که اغلب برای کسانی که بیمار هستند در طی یون تراپی ممکن است رخ دهد سرگیجه خفیف و حالت تهوع می باشد. توصیه مهمی که در این رابطه برای شما و همچنین برای همه کسانی که تمایل به استفاده از فواید یون تراپی پا دارند، این است که قبل از اقدام، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت پزشک با توجه به شرایط شما همه توضیحات و نکات مهم جهت استفاده از این روش را ارائه خواهد داد.

به عنوان مثال کسانی که از بیماری دیابت رنج می ‌برند و این یا آن که به دلیل ابتلا به برخی از بیماری‌های پوستی روی پاهای خود زخم باز دارند، باید از انجام یون تراپی اجتناب کنند.

تدابیر یون درمانی
قبل از یون تراپی آب زیاد بنوشید پیشنهاد می شود یک هفته قبل از یون تراپی سرکه انگبین میل نمایید.
خاکشیر با آب ولرم یک لیوان صبح ناشتا میل نمایید افرادی که فشار خون پایین دارند حتما قبل از یون درمانی غذا میل کنند
پیشنهاد می شود از مکمل های تقویتی جهت بهبود متابولیسم بدن استفاده نمایید همچنین از مواد مغذی هم می توانید جهت بهبود متابولیسم بدن استفاده نمایید

آمادگی قبل از یون درمانی چیست؟

به طور کلی یون درمانی نیاز به آمادگی خاصی ندارد.

چه کسانی نمی توانند از خدمات یون درمانی استفاده لازم را ببرند.

  • افرادی که دارای ایمپلنت هستند
  • افرادی که ضربان ساز قلب و مفصل مصنوعی دارند
  • همچنین مادران باردار
  • بیماران قلبی و صرع
  • افرادی که پیوند عضو انجام دادن
  • افرادی که شیمی درمانی انجام می دهند.
  • کودکان زیر ۸ سال
  • افرادی که به تازگی تحت عمل قرار گرفته اند.
  • در نهایت افرادی مه فشار خون دارند حتما قبل از انجام یون تراپی غذا میل نمایند.

حتما به شما پیشنهاد می شود که قبل از شروع یون تراپی ، سابقه بیماری های خود را با پزشک مرور نمایید

یون تراپی پا هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

در این قسمت قصد داریم در رابطه با یکی دیگر از پرتکرارترین سوال هایی که در رابطه با یون تراپی پا مطرح می‌شود برای شما صحبت کنیم. با توجه به توضیحات ارائه شده متوجه شدید که یون تراپی تاثیر زیادی روی سلامتی شما دارد. اما باید این فرآیند را در بازه های زمانی مناسب تکرار کنید.

طبق تحقیقات صورت گرفته شما می توانید هفته ای یک الی دو بار یون تراپی پا را تکرار کنید. البته اگر جزوه خانم هایی هستید که علاقه‌ زیادی به پوشیدن کفش های پاشنه بلند دارید، توصیه می ‌کنیم دفعات سم زدایی پا را در طول هفته بیشتر کنید. البته ناگفته نماند که اگر جزو کسانی هستید که برای اولین بار می خواهید از یون تراپی پا و فواید آن بهره ببرید، حتماً برای دریافت مشاوره و اطلاع از وضعیت سلامت خود با یک پزشک متخصص و با تجربه در این حوزه مشورت کنید.

چرا در یون تراپی رنگ آب تغییر می کند؟

اصولا عموم جامعه بر این باورند که این تغییر رنگ بخاطر دفع سموم بدن است در صورتی که همگی به خاطر دفع سموم بدن شما نیست و اگر دستگاه بدون حضور پا هم کار کند تغییر رنگ قابل مشاهده است چرا که این تغییر رنگ به سبب کنش های متفاوت ذرات موجود در آب (سموم بدن + ذرات آب + نمک موجود در آب و فلزات موجود در الکترود وارد شده)میباشد

همچنین مد نظر داشته باشید که سموم و ذرات آب به راحتی از کناره لگن یون تراپی پاک می شوند اما سموم بدن به راحتی پاک نمی شوند و نیاز به شست و شوی قوی تری دارد

سوالات متداول

به طور کلی یون درمانی عوارض جدی ای ندارد

و عوارضی نظیر خشک شدن پوست ف پوسته پوسته شدن، التهاب و قرمزی پوست ، تاول زدن می توان نام برد.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد افرادی که یون تراپی پا انجام می‌دهند طی سه روز پس از درمان مقدار بیشتری از سموم را در ادرار و مدفوع خود دارند. همچنین تحقیقات نشان می‌‌دهد این درمان، واقعاً‌ سم زدایی از بدن را افزایش می‌دهد. با این روش مقدار آلومینیوم و آرسنیک در خون بیمار به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و پاکسازی یونی انجام می‌شود.

از دیگر موارد اثرات سم زدایی، کاهش قند خون و کاهش سطح کلسترول است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، سطح آلومینیوم شرکت کنندگان تا ۴۶ درصد و سطوح آرسنیک به طور متوسط تا ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

خیر کاملا با هم متفاوت هستند.

نمی توان تعداد جلسات خاصی را نام برد چرا که با توجه به نیاز شما احتمال دارد که مشاور و پزشک تعداد جلسات متفاوت را به شما پیشنهاد دهد.

اگر دستگاه یون تراپی موجود باشد امکان پذیر است اما حتما قبل از هر اقدامی با پزشک خود در ارتباط باشید.

همچنین مراکزی هستند که در خانه شما این کار را انجام می دهند.

یون تراپی در کلینیک های مختلف تفاوت دارد اما به طور کلی هزینه چشمگیری ندارد

از دیگر موارد اثرات سم زدایی، کاهش قند خون و کاهش سطح کلسترول است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، سطح آلومینیوم شرکت کنندگان تا ۴۶ درصد و سطوح آرسنیک به طور متوسط تا ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

هزینه یون درمانی در کلینیک های مختلف متفاوت میباشد اما هزینه خاصی ندارد و جزو خدمات سم زدایی کم هزینه شناخته می شود.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده متوجه شدید که یون تراپی پا چیست؟  همچنین در رابطه با یون تراپی به یک سری اطلاعات دیگری نیز دست یافتید. همانطور که گفتیم برای انجام یون تراپی شما نیاز به دستگاه خاصی دارید. پیشنهاد می‌دهیم برای خرید دستگاه یونیزه کننده حتماً به سراغ مواردی بروید که دارای کیفیت خوبی هستند.

زیرا بین کیفیت سم زدایی بدن و همچنین کیفیت دستگاه یونیزه رابطه مستقیمی وجود دارد. به عبارت دیگر هرچه دستگاه یونیزه با کیفیت تر باشد به مراتب عملکرد آن برای دفع سموم بدن بهینه تر می شود. برای خرید دستگاه یونیزه اصل و باکیفیت پیشنهاد می‌دهیم حتما به فروشگاه های معتبرنظیر فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی لیمونا (LIMOONA) مراجعه کنید.

لیمونا

لیمونا

9 نظر در “یون تراپی پا چیست؟

  1. sarino گفت:

    ممنون عالی بود
    من یک بار با دوتا از دوستان رفتم یون تراپی ، یعنی رنگ آب به شکلی تغییر کرد که ترسیده بودم.
    البته رنگ آب سه تا مون با هم فرق داشت بعد که پرسیدیم گفتن با توجه سموم بدن هر کس رنگ می تونه تغییر کنه

    1. limoonaadmin گفت:

      درود بر شما
      بله دقیقا به همین شکل میباشد .
      در یون تراپی با توجه با شرایط مختلف رنگ آب تغییر میکند

  2. ssa گفت:

    میشه دستگاشو خودمون تهیه کنیم و توی خونه انجام بدیم

    1. limoonaadmin گفت:

      سلام
      میشه این کار را انجام داد اما حتما پیشنهاد می شود با مشورت دکتر اقدام به این کار کنید

      1. limoonaadmin گفت:

        درود بر شما
        بله تغییر رنگ آب هنگام یون تراپی با توجه به کنش های متفاوت ذرات موجود در آب و سموم بدن بوجود می آید

  3. sanazi گفت:

    واقعا تجربه بحالی بود رنگ آب که تغییر کرد داشتم میترسیدم
    البته اینم بگم رنگ آب من با دوستم فرق داشت که میگفتن طبیعیه
    کلا یونتراپی پا عالیه

    1. limoonaadmin گفت:

      ممنون از دیدگاهتون. بله همانطور که در متن هم توضیح داده شده با توجه به شرایط مختلف رنگ آب برای افراد گوناگون در یون تراپی فرق خواهد داشت

  4. iman گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای یون تراپی چقدر باید پاها تو لگن باشه؟

    1. limoonaadmin گفت:

      وقت شما هم بخیر و شادی
      برای یون تراپی پا تقریبا ۳۰دقیقه کافیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

0 مورد سبد خرید